Hejjagharontibenen

Holahejsan!

Kom hem för inte allt så längesen. Har nyss varit i stan och hängt med mormor! Hähä. Nej men vi har kollar på mönster och tyg till min balklänning som hon ska sy! Bra det där med morföräldrar, riktigt skickliga på sånt! Det är liiite tight om tid, men det löser sig nog... Stannade en liten stund efter också för att titta på klänningar till skolavslutning och vårkonsert. Jag har blivit så himla less, hur svårt ska det vara att hitta en klänning som är fin och sitter bra?
När jag väl stod där med en vit spetsklänning på för 300 som ändå var ganska fin så funderade jag lite. Varför bara köpa en klänning bara för att köpa? Helt onödigt egentligen. Jag känner lite såhära, när man shoppar så ska man inte riktigt "leta" efter ett speciellt plagg. Det ska mer bara "komma" till en. Man ska köpa det för att man tycker att det är SKITFINTOCHOCHJAGKANINTELEVAUTANDET och inte köpa bara för att man måste ha det just vid ett speciellt tillfälle. Då duger heltokejfin. Men det blir bara onödiga pengar eftersom man aldrig kommer använda det sen. Därför hängde jag tillbaka klänningen och hörde av mig till min söta vän Johanna och frågade om hon kunde låna mig en klänning, och det fick jag! DANKEE!
vad djupt inlägg det blev om en liten fånig klänning.. hm.. Lite vardaglig shoppingfilosofi. Visa ord à la Sofia.

Lättar upp lite med en otroligt söt bild, HEJDÅ :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0